Påskafton

Jaha då vart det Påskafton i Halmstad i år också.
Jag har jobbat hela dagen så jag har inte märkt så mycket av det visserligen...  men en sak förvånar mig.
En dag som denna:  Lördag, påskafton, strålande solsken ute. Och massor med folk på jobbet.
Varför idag? Borde man inte vara hemma och njuta då? En av årets första riktigt varma dagar ska det fixas med innertak, sättas vävtapet, och mekas med rör i badrummen. Jag fattar ingenting.
Själv hade chefen gett sig själv ledigt i fyra dagar.
Om den personen hade gett sina medarbetare lite långledigt emellanåt också så kanske man hade fått gladare och mer motiverade medarbetare.  Vad vet jag?  Kanske.

Påskafton 2011 firades iallafall lite efter jobbet med varmrökt lax, färskpotatis, och kall dillsås hemma hos mammsen.
Efterrätt blev det också. jag är så mätt att jag tror jag spricker snart. Nu ska jag snart åka hem och lägga mig.
Imorgon är det jobb igen. 7 dagar i rad. Motiverad?  Näää.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Glad påsk i efterskott!! :)

2011-04-27 @ 21:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0