Bihålsinflammation

Inte kul.
Jag har varit sjuk till och från i snart 4 veckor nu och idag tog det stopp, kunde knappt andas när jag vaknade imorse, helt bomtät i näsan.
Blev att sjukanmäla mig från jobbet samt ringa doktorn.

Bihålsinflammation blev domen...   :(
Fick antibiotika samt Cocillana hostmedicin. När jag skulle hämta ut allt på sjukhusapoteket så blev det lite uppståndelse för doktorn hade skrivit fel på receptet och satt en tre gånger för hög dos av hosmedicinen!
Jag frågade henne vad som hänt om jag hade tagit den dosen, hon tittade upp från datorn och sa bara....
jaa du , du hade nog inte mått så bra....     Det lät ju inte så bra!!  Eftersom man kan må dåligt av den om man följer rekomendationen också!!  Shit, hädanefter ska jag kolla upp allt NOGA!!   Tänk om det hade varit Jim som blivit felmedicinerad!!
Inte nog med det så träffade jag på Sofie, Åhhh herregud, va du ser ut!!  sa hon.  Kul.  ;)

Nu har jag iallafall kommit hem och ska ta lite medicin och gå och lägga mig en stund. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0