Semester, dag 28

Idag är det både den sämsta och den bästa dagen på hela semestern.
Semestern är slut och så ska jag hämta hem min son efter två (långa) veckor hos sin pappa.

Gifta!

Igår var det bröllop. Mina vänner Sara och Anders gifte sig i Sperlingsholms kyrka! :)
Så himla fint, och en trevlig hemmafest efteråt också. Massa mat och dricka av lite starkare karaktär slank också ner.. hihi...

Bröllop idag

Om en timme ska jag vara i kyrkan, men idag var jag snabb! Jag är redan klar.
Bästa hårfrisörskan Nina fixade mitt hår idag också :)  Man blir så himla happy när håret är fint!

Barnrum klart

Projekt barnrum börjar lida mot sitt slut nu. Bara gardinerna som ska sys, två lampor som ska borras upp på väggen och lite småpill som alltid...  :)
Vad är ett hem om inte personligt? Jag själv tycker att det är fruktansvärt tråkit och inte minst stelt med ett hem utan personliga bilder.
Så himla smart med bilder istället för tavlor, bara att byta ut till andra när man tröttnat, billigt och smidigt!!

Snygga naglar!

Shit vad snygga dom blev denna gången. Jag är grymt nöjd!
Det blev lite "oljeinspirerat" fast med silver och vitt och med lite glitter ovanpå istället.
Jag älskar att dom ser olika ut!

Förbereder morgondagen

Sara och Anders gifter sig imorgon! Det ska bli sååå kul att gå på deras bröllop. :)
Äntligen har jag fixat med kläder, present och skor mm.
Har till o med hunnit slå in det och köpa kort! Coolt det blev när jag skrev runt en CD skiva!

Dagens göromål

Ohh myy ohh my...  vad jag får ligga i idag!
Måste sätta in drygt 400 bilder i album. sorterat dom, nu ska dom bara in också..
Jag älskar att ha ordning och reda på bilderna, tidsordning är viktigt därför får man inte missa nu och blanda ihop alla. Kanske är jag omodern som framkallar men det är ju så kul att ha!!  ...och Jim älskar att kolla i albumen!

Shop til you drop

Ohh shit vad mycket jag har handlat idag!
Men det var sååå skönt att gå på Eurostop helt själv idag. Jag åkte dit redan kvart i tio och åt frukost på Espresso house, Latte och scones!
Sedan skulle jag inhandla en klänning som jag kan ha på Saras bröllop på lördag samt en bröllopspresent. Vad kommer jag hem med? Jo, tusen andra grejer!
Fattar inte vad det är med mig just nu, jag brukar vara klar med sånt typ en månad i förväg så att allt är ordning och reda, men inte nu. Nu verkar det vara kaos i min hjärna.
Idag köptes visserligen bröllopskläder men också en hel del andra grejer..

* Tröja och byxor till Jim
* Två toppar till mig
* Träningsbyxor till mig
* Bröllopskläder
* Hårspännen och strumpor

Det jag inte har köpt än är bröllopspresent! Lite ont om tid snart, men hon har inte kläckt vad dom önskar sig. Ska hem till henne ikväll istället för igår, så ska jag spana runt lite och se om jag kan få någon idé. :)

Kycklinggryta röd curry

Dagens lunch:
Kycklinggryta med kokosmjölk och röd curry.

Skitstarkt men såååå gott.

Tylösand

Niklas och Katarina fick en guidad visning i Tylösand idag. ;)  Sedan åkte vi in till stan och satt på Bulls i nån timme. Vilken mysdag det blev! Nu har dom åkt vidare på sin semester och jag ska hem till Sara en liten stund ikväll för att "reka" lite inför inköp av bröllopspresenten... japp dom gifter sig på lördag och jag börjar få lite panik för jag har varken hittat klänning eller present ännu, men det löser väl sig..

Cool bild på Niklas och katarina i Tylösand!

Fisk och skaldjursgryta

Bjöd mina fina gäster på en supergod gryta igår:

Och så efterrätt också såklart ;)
Fruktsallad gjord på färska hallon och jordgubbar samt kiwi och maränggrädde. Smält choklad och lite strössel.

Gårdagen

3-års tårta hos Tindra
GRATTIS!

Så himla söt!!  Gav henne en docka som hade badring, solkräm, handduk, solhatt mm..

Sedan kom katarina och Niklas hit på em.
Dom ville åka till någon turistattraktion. Hmmm  sånna finns det ju inte i Halmstad, jag bor ju här liksom...  Funderade lite och sen åkte vi till Danska fall utanför Simlångsdalen.
och efter det blev det middag här hemma med mycket snack :) Mysig kväll.
Jag älskar att ha vänner på besök och dom sitter och håller mig sällskap i köket när jag lagar mat över en öl eller så..

Natt

Slår till med ett inlägg så här vid midnatt.
Katarina och Niklas är här och vi har haft en mysig em och kväll här.
Vi var vid Danska fall i Simlångsdalen och sedan åkte vi hem och jag fixade middag. Det blev fisk och skaldjursgryta, och så fruktsallad med maränggrädde!  Gottigotti :)
Nu väntar jag på att mitt badrum ska bli ledigt sen är det sleepingtime här på Vallås.
Lägger upp dagens bildskörd här imorgon.  Natti

Kustvägen Norra Öland

Vi hann med att köra lite på den lilla kustvägen precis utmed havet innan Hanna steg på bussen  i Löttorp.

Har precis kommit hem, gått igenom posten och packat upp. Nu ska jag sätta mig och skicka in alla kort från Maj-juli för framkallning. Imorgon kommer Katarina och Niklas från Trollhättan... (eller från Köpenhamn denna gången...) ska bli kul! Ska åka och handla och bjuda dom på fisk och skaldjursgryta tänkte jag.

Projekt Barnrum

Håller ju som bäst på att fixa iordning Jims rum hemma.
Det är nästa klart, ska bara sätta upp saker på väggarna. Och så här har det sett ut:

Här har jag tagit bort nästan allt från väggarna och golvet, bara sängen kvar...

Bild tagen från andra hållet.

Målat lister vita: Check
Målat tre väggar vita: Check
Fondvägg: Check

Fondväggen är klar, men har ingen bild än. Lägger upp sen när allt är klart.
Det kommer bli lite mer färg nu.

Vinst

Första kvällen i Byxelkrok tog jag lotter från ett litet lotteri. Det har blivit lite av en tradition att göra det när jag är här... och gissa om det gick bra!

Så söt, ska min son få när han kommer hem från sin pappa. :)

VIP bild nr 2

Till dig Katarina :)
Inte ofta men ser en båt som har namnet skrivet så stort!

Sista kvällen

Imorgon väntar hemfärd fast jag hade kunnat stannat i ett helt år...
Träffade en kvinna nere vid piren idag som jag av okänd anledning började prata med och vi hade ett låååångt samtal om den Öländska naturen, Gotland, samt fotografering.. Vi kom fram till att det är havet, stenarna och lungnet på Öland som gör det.
Tänk och vara här i Byxelkrok en snöig vinter, att se hamnen ligga öde på båtar, vara uppe vid piren och se vågorna piska...  då snackar vi intryck!
Ingen vet vad framtiden har att erbjuda :)

Böda Sand

Åhh äntligen fick vi komma ut och bada lite!
Solen tittade fram så man kunde ligga och sola till och med! Fast jag ser nu att det inte syns på bilderna...  Men efter att dom tagits så la vi oss på stranden och självklart somnade jag.
Att sova på stranden kan vara något av det skönaste som finns. Hanna väckte mig halv två och tyckte vi skulle äta lunch. Det tyckte jag med så vi åkte hem och gjorde en sen lunch.
Nu har vi precis varit på Valles igen och ikväll är det sista kvällen så vi ska ner till hamnen och kolla lite igen. Det är ju så mysigt där!

Det gick höga vågor idag på Böda, kul!!

Frukost på Öland

Mmmm  Äggmackor på finfin papptallrik!

Byrums raukar

På vägen hem mot Byxelkrok stannade vi till vid Byrums raukar. Det är också ett litet "måste" när man är på Öland.
Så underbart och rofyllt att bara sitta där och titta ut på havet.

Kamelridning

Wiiieehoo! Idag har vi varit aktiva och hunnit med en hel del faktiskt.
Vårat mål var att ta oss ner till Borgholm idag. men redan på förmiddagen var vi nere i Byxelkroks hamn och satt och dinglade med benen samt åt varsin glass.
Sedan var det hem och fixa till lunch och sedan mot Borgholm. Vi stannade till vid Ölands kanske mest exotiska inslag, nämligen Kamelranchen.
Jojomensan visst träffade man på lite Cheapyfolk där!!  Supergoa Jessica var där med sina barn.

Haha, vilken klockren bild!!!  Sommarens bild!

Efter att vi ridit kameler så drog vi vidare till Borgholm, kollade i massor av affärer men jag köpte inte nåt faktiskt!
Sedan var vi hungriga innan vi skulle åka hem, vi åt supergoda hamburgare på Harrys!

Ekologiskt?

Man kan kalla det för återvinning...
Coolt!

Sett i Trollskogen här på Öland.
Det är murgröna som har tagit över en gammal trädstam, tyckte bara det såg så himla fräckt ut!

Godmorgon Öland

Om man räknar vad jag sov middag och inatt så har jag ungefär sovit i 12-13 timmar. jag hade en sån helvetes huvudvärk så hälften vore nog.
Men idag är jag piggare!
Hanna sover fortfarande men jag som är van att gå upp tidigt är ju vaken...
Idag blir det nog Borgholm en sväng. Länge sen jag var där nere så det ska bli kul.

Bilden är tagen igår ute vid fyren Långe Erik.
Tyvärr blev horisonten sned, annars en fin bild tycker jag.

Sova!

Oj oj vad jag har sovit idag! Idag när vi kom hem från våran lilla tripp så bara stöp jag i sängen och sov ca en timme. Nu har ja precis gått upp efter att ha sovit ytterligare tre fyra timmar! Jag fick en sån ofattbar huvudvärk så var bara tvungen att lägga mig! Men nu vet jag antagligen varför. Det kom in ett fruktansvärt åskoväder så att regnet inte ens öste ner, himmlen öppnade ta mig fan sig och jävlar vad många blixtar. Nu har vi strömavbrott, och det blev becksvart här i Byxelkrok. Men ganska mysigt ändå. Nu är det bud på att gå o lägga sig.

For you Katarina

VIP- bild till dig Katarina, för att fira att det var FEM !!  år sen vi var här!

Öland, dag 2

Har hitills en underbar semester!  Dagen idag började med ett obligatoriskt besök på Valles.
Sen vidare till Trollskogen där det visst var Trollskogens dag!  Har aldrig sett så mycket folk där!
Och så hann vi med ett snabbt besök till Långe Erik också.
Jag har skitont i huvudet just nu så funderar på att gå och lägga mig en stund.
har redan sovit middag idag en stund men det kanske behövs en powernap till...

Spindel

Ohhh my Gooodness vilken jävla stor spindel det bor på våran husvägg!!!
Den kapslar in sitt byte, en nyckelpiga (som där ser förhållandevis liten ut....)

Det brinner!

Sommarens underbaraste bild?
Himlen brinner på Öland....  det är bara sååå vacket!
Jag älskar Öland, har varit här ett antal gånger och fler lär det bli..

På båten

Haha vilken rolig bild på Hanna! Ser ju asfräckt ut!

Mot Öland!

Tjohoo! Idag har jag åkt till Öland med min underbara kusin.
jag skulle möta upp henne i Oskarshamn så vi skulle kunna åka båten över till Öland och Byxelkrok. Hon var så försenad med bussen från Stockholm att jag fick åka och hämta henne en bit utanför och sedan åka i racerfart tillbaka....  Med fem minuter innan avgång så hann vi.
Hur som helst så mötte jag upp Micke som bor i Oskarshamn. han visade mig runt lite och så åt vi lite fika/lunch sen visade han vart Cheapy låg, ( han jobbar där så vi är kollegor). Eftersom Hanna var så försenad så bad jag honom följa med och visa vägen. Tack för det!!  Vet inte hur det hade slutat annars...

Yes vi hann med båten!!

Kvällsmat på Öland

Hmmm.... vad ska vi laga idag när vi är trötta och bara har en kokplatta att tillgå?
Enkelt.

Tomatsoppa med räkor i. Till det riskakor med nacho/chilismak och philadelfiaost.  Smakade helt super!!

Älska semestern!

Sitter på båten M/S Solsund på väg till Öland. Med mig har jag min underbara kusin Hanna. Det blev lite drama eftersom bussen hon kom med från Stockholm var grymt försenad så jag fick åka och hämta henne en bit ovanför oskarshamn.. Men bloggar från mobilen nu så jag skriver mer om det ikväll.. Det är helt underbart med semester!

Semester, dag 15

Idag har också varit en effektiv dag. Handlat blommor på blomsterlandet, lunchat på stan med Sara och Maria, Tapetserat fondväggen i Jims rum, varit och handlat lite grejer till Öland och nu på kvällen var jag faktiskt och köpte lite thaimat på ett ställe här i närheten.
Nu har jag paus från mitt IKEAmöbels skruvande och kollar lite på Lotta på Liseberg. Brolle är ju med!  :)
Jag älskar att ha semester!

Effektiv dag!

Lämnat Jim till sin pappa i Uddevalla: Check! Shoppat loss på IKEA Bäckebol: Check! Röjt ur Jims rum: Check! Målat tre väggar i Jims rum: Check! Målat alla golvlister i Jims rum: Check! Bytt lakan i sängen: Check! Nu är jag förbannat trött och har precis duschat, ska strax stupa i säng... Imorgon fortsätter jag att fixa i Jims rum. Ska tapetsera fondväggen samt sätta in alla grejer igen.

Min fina son

Bilderna är tagna under våran minisemester till Höör.
Idag ska jag lämna honom till hans pappa som ska ha honom på umgänge.

Äppelgården

Idag har varit ännu en soft dag på semestern.
Vi har varit och fikat på Äppelgården ute i Slöinge. Mycket trevligt stället som jag absolut kommer återvända till! :)
Jim fick sin "pizza"  vilket är våffla med sylt och grädde..
Vi andra tog mackor och kaffe.

Men den kanske viktigaste händelsen idag var att jag köpte fondtapeter till Jims rum på Getinge mattcenter idag!  :)
Två rullar med 0 i mönsterpassning, perfekt ju!  Men det var dock inte easyup så det blir lite extrajobb...
Visar både före och efterbilder någon annan dag när jag är klar!
Imorgon blir det IKEA, happy happy!

Dagens middag

Couscous med fläskfilé!  nam nam!  :)

Med min lilla digicam

Skarpt för att vara taget med min lilla digitalkamera. Det är jag som tagit fotot och jag är rätt nöjd.
Jag tycker det är sjukt kul att att bilder, skulle vilja ha en större kamera nu. Speciellt när man såg syrrans killes nya kamera i 12000 kr klassen....  ;)

Semester, dag 12

Idag har varit en soft dag.  Jag mötte upp Maria och Hampus utanför Busfabriken redan när dom öppnade kl 10 och så fick dom busa i nästan tre timmar. Vi tog en liten fika där också, killarna fick glass och dricka.
Sen åkte alla till Mc donalds på Eurostop och så åt vi lunch där.
Trodde inte att Jim visste vad det var men tydligen så visste han det...
jaja... drog till konkurrenten K-rauta för att kolla på tapeter, men dom hade inget i barnväg som jag ville ha tyvärr.
Till middag idag blev det kycklingfilé med rösti, ärtor och morötter på påse.
Jag har inte ansträngt mig mest idag..

Skånes mittpunkt

Jaaa, den ligger i Höör.
Det kan vara Höörs enda sevärdhet, fast jag vet inte helt säkert..... hahha

Campingmat

vad äter man på en camping när man inte har en enda krydda med sig eller ens salt och man har två små plattor i ett litet kök?
MUMS säger jag då!  Jim fick välja pasta i affären och den skulle vara grön. Koka den och blanda med vitlökssås, fetaost, tomater.  Stek upp hamburgare med Jalapeno i, då behöver man ingen krydda.
Blir så jäkla gott! Jim älskar dom burgarna trots att dom är starka  :)

Tre generationer

Tagen igår kväll. Blev faktiskt nöjd.
Tänk vad mycket min mamma ställer upp för mig. Hur ska jag någonsin kunna återgälda det?
Love you mummy.

Minisemester till Höör

Sådär, då har man avverkat sommarens tråkigaste minisemester!
Det hällregnade 1½ av 2 dagar. NOT so funny.
Dessutom har Jim kommit in i trotsåldern ordentligt nu, vill precis tvärtom  mot vad jag vill....  Det är ett evigt lirkande hela tiden...  puhh...

Nåja, vi har iallafall varit i Höör och på Skånes djurpark. På vägen ner så hälsade vi på Håkan på kontoret på busstationen. Det tyckte Jim var kul, Håkan var snäll och Jim fick åka med ett varv på parkeringen och plinga!  hahaha

Testar den plitternya lekplatsen i Höör...

Mamma och Jim är trötta efter en dag på språng!

Hyrde en kärra till Jim på Skånes djurpark, regnet öste ner hela tiden. Vi gav upp efter två timmar och åkte och käkade kinamat istället...

Lägger upp fler bilder i ett annat inlägg.

Höör

Har åkt ner med mamma och Jim till Höör. Vi ska till Skånes djurpark imorgon och Jim är lagom uppe i varv... Vi har hyrt en mysig liten stuga bara ett par hundra meter från parken!! :) Idag gjorde vi inte så mycket mer än att åka ner och kolla lite i Höör. Dom hade en helt ny lekplats mitt på torget, jättefin med många roliga leksaker. Sen har vi mest hängt vid stugan och tagit det lungt. Jim sover som en sten sen ett par timmar tillbaka, jag har tagit mig en dusch och ska snart sova. Kram kram, imorgon blir det livat!!

Semester, dag 8

Idag har vi tagit det lungt. En liten mellandag eller vad man ska kalla det.
Cyklade med Jim till Linbanelekplatsen och var där i 1,5 timme ungefär. Sen cyklade vi hem till mormor och jag fixade ihop lite lunch.
Efter det var det premiär för mig på "Godis på landet". En mysig liten butik som bara säljer godis och glass mitt ute på landet.
Jim var i himmelriket, han fick glass med strössel på....

Sedan var det bara hem fort och sälja två st hyllor som jag hade ute på Blocket. Jag fick sålt båda två och ingen prutade!  Nice!  Just nu ser det ut som fan på Jims rum med alla leksaker på golvet.... Men det är ju det roliga kvar nu.. dvs tapetsera och måla! Och framförallt att åka till IKEA och bli inspirerad samt shoppa lite nytt. :)

Det var den dagen det...  Nu sover Jim och jag ska packa för imorgon åker vi ner till Skåne. Ska besöka Skånes djurpark bla. KUL  :)

Ansiktsmålningar

Här kommer lite bilder från gårdagen då jag hade besök av Fam Helgesson :)
Hämtade dom i gästhamnen igår, hem till mig och åt tacos, gjorde ansiktsmålningar på tre av fyra familjemedlemmar, tillbaka till gäashamnen och intog efterrätten på deras båt.
Det var supermysigt!

Sockerkaka DELUXE

Se vad man kan göra med lite färska hallon och choklad.
Baka en helt vanlig sockerkaka. Ha i lite choklad i smeten också för säkerhets skull..  ;)
Lägg på färska hallon, smält både vit och vanlig choklad och ringla över...

Denna avnjöts i Gästhamnen i Halmstad igår kväll.
Underbar kväll med fin solnedgång, musik, underbara vänner....

Semester, dag 7

Ojoj, det har gått en vecka på semestern redan!!
Det kommer bli en mysig kväll, jag ska hämta upp fam Helgesson vid småbåtshamnen lite senare. Dom har seglat med sin båt från Uddevalla till Danmark, via Torekov och nu hit till Halmstad!!  Jag tänkte bjuda dom på Tacos ikväll samt någon god efterrätt.... Hmmm  få se vad det kan bli..
Imorse var jag så trött att jag kunde svimma, Åkte till mamma och lämnade Jim, fikade och sen till Maxi och handlade mat. Nu har jag förberett maten så gott det går.
Det är semester, dag 7  :)  Jag njuter!!

Cecilia 30år

Igår var jag hos Cecilia på kvällen. Hon hade 30 års fest. God mat och goda drinkar!
fick min favvodrink Pina Colada! :)

Traryds djurpark

I lördags innan vi åkte hem så besökte vi Traryds djurpark. Litet, men väldigt välvårdat och fint. Kanske något för våran Stadsbondgård i Halmstad att ta tag i !!!??

Bilder Älgsafari

Här kommer lite bilder från våran älgsafari som vi var på i fredags.

Min modiga lilla pojke matar älgen!  :)

Efter safari åt vi pizza och lekte på lekplastsen.

Sen var alla jättetrötta och vi kollade på barnprogram innna läggdax...

Älgsafari

Jag ligger just nu i sängen på ett helt ok vandrarhem i Strömsnäsbruk... Av alla ställen.. Idag har jag och Jim tillsammans med Sofie och Mateo varit på Älgsafari i Markaryd. Det kan jag verkligen rekomendera! Väldigt barnvänligt och Jim fick åka tåg som han tjatar om jämt. Jag har klappat och matat älgar och Bisonoxar av olika storlekar, fikat, ätit pizza och lekt på lekplatsen. Nu ska vi sova på ett vandrarhem i Strömsnäsbruk. Imorgon ska vi till en djurpark innan vi åker hem. Liten mysig minisemester helt enkelt. :) Visar massa roliga bilder imorgon. Kan inte lägga upp bilder när jag bloggar från mobilen...

Särdals kvarn

Var ute och fikade i em med Maria och alla kidsen. Vilket mysigt ställe!
Hampus och Jim har två rävar bakom varje öra! Busungar!

Såpbubblemaskin..

Idag var vi hos mormor på förmiddagen. Jag hade köpt en såpbubblemaskin som vi testade. Den blev poppis direkt!  :)

Ojjj, där kommer det!!

Pofff!!!

Hmm...Konstig manick...  såblubblemasinen...

Dagens mellanmål

Jordgubbar med gräddmjölk.

Torsdagsplaner

Jag har haft ont i huvudet sen igår, fasen vad jobbigt det är!
Ungarna som bor i huset mitt emot var ute och härjade halv elva på kvällen, inte kloka att springa runt och skrika så sent när man bara är typ ett år! jag som ville sova tidigt men nej....
Jim vaknade dessutom halv sju idag så huvudvärken är kvar.

Idag ska jag och Maria hitta på något med barnen. Blir väl på eftermiddagen idag antagligen.
Det är semester, dag 4. :)

Igår bokade jag dessutom Skånes djurpark och boende i två dagar. Åker nästa vecka och Jim kommer älska det!  :)

Stadsbondgården

Dag 3 på semestern snart avklarad. Var och kollade på tapeter till Jims rum på morgonen, satan i gatan vad dyrt!!
550 kr / rulle!!  No way!  Sen var jag inom Eurostop en sväng. Systemet... köpte lite mer Martini Asti och så cider. Såååå gott!

Efter det blev det Stadsbondgården. Jim var i sitt esse när han fick rida! Han är verkligen inte rädd alls, trots att han är så liten.

Midsommardagen

Midsommardagen var vi och hälsade på hos Fam Sundqvist. Barnen var ute i trädgården en del och busade med hunden.  :)
Så himla mysigt dom har fått det nu efter flytten!  Dom har köpt virke på mitt jobb och byggt ett superstort tralldäck!

Östra stranden

Lite eftermiddagsbad på Östras idag, och sen glass på Japans golf.  :)

Hos Landströms

Jim och Tindra har lekt ett par timmar idag. Och jag och Åsa har fått en pratstund.  :)
Jim pratade så mycket på morgonen om att han ville hoppa studsmatta, och det fick han!!

Jag är lite avis på Tindras underbara hår!!

Nu har vi precis ätit lite lunch här hemma och så vilar vi lite i soffan. Det är otroligt kvavt ute idag, sol och moln om vart annat!

Semester, dag 2

Underbart! Jim sov till halv åtta idag! Han som kan vakna mellan fem och halv sju typ...

Idag ska vi hem till Åsa. Jag har lovat Jim att han ska få leka med Tindra och dom ska hoppa studsmatta.
Tänkte gå inom Ica på vägen dit också för att köpa med mig lite frukt, tänkte vi kunde göra fruktsallad. Mums!

Nu på morgonen bokade jag även boende i Strömsnäsbruk!!!  .....Av alla ställen...
Ska åka dit med Mateo och Sofie på fredag.
Vi ska bo en natt, åka på älg och bisonsafari, bada, titta på djur mm.

Nu måste jag gå och klä på mig och kolla vad Jim gör... det är lite oroväckande tyst...

Sommarnaglar!

Åhh kolla in vilka sommarnaglar jag fixade hos Titti idag!  Nöjd!!
Det blev rosa och turkost.

Semester, dag 1

Åhh så underbart jag haft det idag! Åkte och handlade på Maxi ute på flygstaden imorse, sen hem och äta lite lunch för att åka iväg till Sagoängen dit min mor kom efter stund. Då åkte jag iväg och fixade mina naglar hos Titti.
Tillbaka igen så åkte vi till Hallandsgården och åt kaffe och våffla. MYYYS!!
Sen var det hem igen. Har hunnit dammsuga, städa toaletten, laga kvällsmat, vattna alla blommor samt plocka lite tvätt. Nu sover Jim gott och jag fixar lite smågrejer.. Uppdaterar Min Iphone, överför bilder mm.

Igår rensade jag ur Jims garderob på gamla kläder som antingen var urtvättade eller för små. Kändes väldigt skönt att få det gjort.

Här kommer en gullig bild på Jim från Hallandsgården idag.

Dagens middag

Stekte benfria kotletter idag, blev saftigt och gott!
Till det hade jag färsk pasta med tomater, majs, avokado.
jag provade även en kall sås som jag köpte färdig men den var ingen hit tyvärr. Kommer nog inte köpa den igen.
Den hade smak av rosmarin, getost och honung tror jag, det låter ju gott men var inte det...

Hemgjord pizza

Vi bakade hemgjord pizza när moster var här en av dagarna. Jim hjälper till att lägga på majs. En och en, inget lämnas åt slumpen här inte!  :)

Vad har hänt?

Jodå, mycket har hänt sen mitt lilla blogguppehåll. Jag är ju alltid i farten.
Tex hade jag och Sofie lite picknick med Jim och Mateo uppe på Sagoängen nu i torsdags.

Sen har vi varit på stranden när det varit fint väder, och Jim älskade det!!

Sen så har det ju hunnit vara midsommar också...  Men dom bilderna kommer i ett annat inlägg..

Balkongen igen..

Se så fint det växer på min balkong!!

Små små frön för några månader sedan, nu är dom 1,5 meter höga och blommar!

Tillbaka igen!

Nää  nu är jag trött på det här. Jag vill ju blogga!!
Låt ingen "slå ner dig".

Nog om det, idag har jag varit i Båstad med systeryster och mamma och Håkan.
Väldigt trevligt.
Vi åt lunch nere vid hamnen, gick och tittade lite i affärer mm. Lagom varmt väder också.