Lunch

Tog med datorn idag till jobbet, så det blir lite lunchbloggning. Slutar ovanligt tidigt idag och jag har en del att göra så då fanns det inget annat att göra än att ta med datorn till jobbet..

Idag tog jag hem dom sista blöjorna från dagis!  :)   Min stora lilla kille har blivit så duktig och stor nu!
I söndags fyllde han 2½ år  dessutom. ♥

Chefen kom just in och frågade mig om jag kunde flytta på min semester lite grann. Har faktiskt ingen lust med det alls! Sen så har jag sökt om 4 veckor. Jag säger att jag kan flytta den en vecka fram, då säger han att egentligen har du bara rätt till 3 veckor sammanhängande....  jag sa att jag tror det är 4 veckor.

Hur är det nu? Ni som jobbar inom Handels...  3 eller 4 veckor sammanhängande?
Jag är ganska säker på att det är 4 veckor. Har iallafall alltid haft 4 veckor innan. Har ju ändå jobbat inom Handels i 11 år nu tror jag..
Ska kolla upp detta idag när jag kommer hem.

Nu är min rast slut, det gick snabbt idag. Puh...
Vi har tusen grejer att göra här på jobbet, jag har sprungit runt med skyltar hela förmiddagen och mer ska det bli! 


Kommentarer
Postat av: Lia

Inom handels har man rätt till 4 sammanhängande veckor under sommarmånaderna (juni-augusti) men det finns inget som säger att du får välja dessa veckor själv tyvärr.

2011-03-24 @ 19:13:41
Postat av: Josefin

Japp, precis! :) Jag kollade också upp det. Det står ju till och med i semesterlagen! Inte en chans att jag ska ha tre veckor bara... det är ju knappt nån semester då, man måste ju få ro att koppla av också.

2011-03-25 @ 12:05:22
URL: http://josefinmalmer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0