Halvfull eller halvtom?

Sitter här på jobbet och har sen lunch som vanligt.. Igor har varit en god arbetskamrat och tagit med sig choklad.
Kaffe och choklad... better than....  ;)

Imorse blev jag vittne när en lastbilschaufför körde på Nathalies bil!!  Jag körde precis bakom, och det var tur för chauffören själv märkte inget!! 
Dessutom stod Nattas bil parkerad så det kunde liksom inte va hon som körde på heller...
Hoppas det ordnar upp sig nu bara, det var lite vid ena backspegeln så man kan ju fortfarande köra bilen.

I bilen på väg till Ljungby igår så frågade syrran mig om man ska säga halvfull eller halvtom.
Ja, vad säger man egentligen?
Hon om någon borde ju veta detta!!  Men det var jag som kom med det briljanta svaret!

Halvfull är den om man inte har fyllt upp hela glaset från början.  Men om glaset var fullt från början och man dricker lite så är den halvtom.
Viktigt vetande, visst!!   ;) 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0