Bye bye 2010

Ibland blir det inte som man tänkt sig..
Det började bra igår med att Jim sov lunch sent. Tänkte att han skulle orka vara uppe senare och kanske orka se fyrverkerierna vid tolv.
Sen smsade Jennie, hennes barn är sjuka så dom kunde inte komma. Blev själv på nyår..  :(
Var bjuden till Nathalie på fest men det kändes inte bra när jag hade Jim. Mamma sa även att jag kunde följa med dom en stund, men jag kände inte för det heller.
Jim var glad, han fick tacos igår. Det är nog hans favoritmat just nu. " Lulla"  ska man göra med brödet. Sen är det köttfärs över hela golvet..
Jim hostade så han spydde ner hela sig och hela min hallmatta igår kväll. Det var ju en rolig nyår..
Sen blev han trött och ville sova vid halv elva. Klockan tolv vaknade han igen av att nån idiot stod mellan gårdarna och sköt smällare. Det ekar ju och låter dubbelt så högt då!!   Han kollade lite på fyrverkerierna från fönstret i vardagsrummet, men han ville inte att jag skulle gå ut på balkongen.  Sen skulle jag äta min efterrätt, men insåg att jag glömt göra den!! Smart.
Hoppades att han skulle sova lite längre idag eftersom han la sig så sent idag. Men nej, det blir sällan så.. dom brukar vakna i samma tid iallafall. Och det gjorde Jim också. På dåligt humör givetvis.
Kollade upp när Maxi Flygstaden öppnade, behövde ha något att göra. 10,00 anlände vi dit. Köpte "Pippi Lompe" film till Jim, så han blev på lite bättre humör. Han fick även en egen "Kassebryggare", den kostade bara 69 spänn, trevligt.

Igår noterade jag även att Jim har börjat med 3-ords meningar.   :)  Kul.  Allt var inte tråkigt igår....
" Mamma sitta där"   "Jim åka pukka" tex.  Det är roligt när man verkligen märker framstegen.

Nåja, nu är det 2011 och jag sitter hemma hos mamma och skriver. Vi har varit ute och åkt pulka en stund, men Jim verkar inte så pigg, han ville gå hem rätt snart.  Nu sover mormor och Jim middag i sängen. Hoppas han är på bättre humör sen.

Kram på er och Gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0