Chokladbollar



Jim hittade pepparkaksformarna i en kökslåda hemma, han sa att han ville "lulla" (rulla med kaveln)
Eftersom säsongen för pepparkaksbak definitivt är över så föreslog jag att vi kunde baka Chokladbollar istället.
Dom "lullar" man ju också.

 

Jim har ju lärt sig räkna i rätt följd ändå till två så det var ju perfekt.
vaniljsocker: 1, 2
kakao: 1,2
Havregryn:1,2,1,2,1  (det blir ju fem, det fattar ju alla...)

Sen när Jim hade rullat färdigt alla bollar så skulle vi räkna dom. Jim kom fram till 8st (En, tå, fya, sex, su, åtta)
Jag kom fram till 21st. (Jag kom även fram till att jag har haft en underbar dag med min son idag.)
Valde att rulla Chokladbollarna i strössel denna gången, ett val som jag kanske borde ha tänkte lite mer på, eftersom det blev stössel över HELA köksgolvet sen. Men Jim var ju nöjd så det var lungt....

Nu ska jag snart hoppa i sängen, är riktigt trött nu men måste duscha först...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0