Sammanfattning

Idag sov Jim ändå till klockan åtta!  Wiihhh, det kändes helt fantastiskt! Gick till öppna förskolan med honom idag. Jag var ju lös och ledig idag, sååå skönt.
Jim blev glad att Hampus var där, men sen kom Sebastian och lekte med Hampus, då kände sig nog Jim lite utstött, han blev genast en liten mammagris.
Jim är väldigt tuff när han är själv med mig, men sen ibland är han väldigt mesig. Men han är alltid snäll och go. Mitt lilla hjärta!
Kom hem och Jim sov lite middag, sen kom mormor och lekte lite.  Jag fixade maten idag, Håkan kom också hit och käkade. Fläskfile, wokgrönsaker, persiljesmör och rösti i ugnen. MMmmm

Det hände ett litet missöde i Jims rum också.
Mamma hade tagit ett glas rödvin innana maten, ställt det i Jims rum.  Ja, vad händer?
Givetvis ramlar Jim på en leksak och ramlar in i rödvinsglaset!  Rödvinsglaset välter över den nya cd spelaren, över hans vita hylla och rätt på den nymålade gula fondväggen!   RÖDVIN!!!!   Varför i helvete ställer man rödvin obevakat i ett barnrum???
Där skyller jag allt på min mamma faktiskt. Dessutom skrattade hon så mycket att det var jag som fick torka upp allt. Då fick jag rödvin på min helt nya tröja, första gången jag använde den. Jag gillar ju inte ens rödvin..

Ja ja, gött att mamma ska komma och måla om!  hehhehe...
Här kommer en bild på Jim när han sitter och målar i köket.
Han gillar att måla, det är så kul.



Jag frågade Jim innan vad han skulle bli.

Ska du bli kock Jim?  Jaaa
Ska du bli Brandman?  Jim tittar på mig och säger med glädje, Jaaa!
Nej säger mormor, alla barns dröm är att köra buss, Ska du köka buss Jim?  Jaaaaa.
Härligt med visioner. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0